ПСИХОЛОГІЧНА підтримка здобувачів освіти

Психологічна підтримка під час воєнних дій

УВАГА‼

Ми навчаємось та працюємо в умовах воєнних дій, які відбуваються на території нашої країни. Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв, які замасковані під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, або розміщені у звичайних портфелях, сумках, банках, пакунках і залишені у багатолюдних місцях.

Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає значної уваги і обережності.

ВІД ПРАВИЛЬНИХ ДІЙ ЗАЛЕЖИТЬ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВЯ ВАШЕ І ОТОЧУЮЧИХ!

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
наближатися до виявленого предмета;
пересувати його або брати в руки;
розряджати, кидати, ударяти по ньому;
розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
приносити предмет додому, у навчальне приміщення, інші багатолюдні місця.

https://youtu.be/5RJpXYbSqnU

https://youtu.be/7rg70_yfvXQ

Корисні поради для дітей під час воєнного стану

Гра для молодших школярів "Дитина під час війни - чим зайняти":

https://www.facebook.com/groups/1846569178906451/permalink/3283588151871206/

В стресовий момент психолог Світлана Ройз рекомендує і дорослим і малим:

https://www.facebook.com/groups/1919247798315450/permalink/3039548246285394/

Гра для зменшення тривожності молодших школярів:

https://youtu.be/BXk1eB7xCa4

Техніка релаксацій Джейкобсона - зняття стресу та розслаблення:

https://youtu.be/-EZD0ZHW0BU

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10 золотих правил безпеки в Інтернеті

1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.

3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.

5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.

7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.

8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.

10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам

Як готувати домашні завдання

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згідний.
3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.
4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
5. Якщо в тебе є комп’ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
6. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.
7. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.
8. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.
9. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.
10. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
11. Прибери зі столу все зайве – те, що може відвертати твою увагу. Приготуйте, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того, як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.
12. Між уроками роби перерву.
13. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
14. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.
15. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.
16. Шукай зв’язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим , щоб це були не випадкові, зовнішні зв’язки, а головні зв’язки за змістом.
17. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
18. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.
19. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці. Чим краще ти вмієш користуватися картами, схемами, таблицями, тим вищою буде оцінка.
20. Спробуй у підготовці усних завдань використовувати метод “5 П”, розроблений американськими психологами. За даними психологів США, такий метод дає змогу зосередити увагу на найважливішому в тексті й сприяє кращому його запам’ятовуванню.
21. Складай план усної відповіді.
22. Перевіряй себе.


Пам’ятай
Ми найкраще запам’ятовуємо:
§ Те, чим постійно користуємся.
§ Те, до чого нам треба буде повернутися (перервані дії).
§ Те, що нам потрібно.
§ Те, що ми можемо пов’язати з іншими нашими знаннями й уміннями.
§ Те, що пов’язано з нашими переживаннями (і приємними, і неприємними).


Метод ключових слів
Ключові слова– найважливіші в кожному абзаці.
Ключове слово має сприяти у відтворені відповідного абзацу. Згадуючи ключові слова, ми одразу згадуємо весь абзац.
Читаючи абзац, вибери для нього одне-два ключових слова.
Після вибору ключових слів запиши їх у тій послідовності, яка потрібна для виконання завдання.
До кожного ключового слова постав запитання, що дасть змогу зрозуміти, як воно пов’язане з відповідним розділом тексту. Обміркуй і спробуй зрозуміти цей взаємозв’ язок.
З’єднай два сусідніх ключових слова за допомогою запитань.
Після поєднання кожного ключового слова зі своїм розділом тексту і з наступним ключовим словом утвориться ланцюжок.
Запиши цей ланцюжок і спробуй його вивчити. Перекажи текст, спираючись на цей ланцюжок.
Метод”5"
1П – Переглянь текст (швидко).
2П – Придумай до нього запитання.
3П – Познач олівцем найважливіші місця.
4П – Перекажи текст.
5П – Переглянь текст повторно.

Рекомендації психолога «Перед олімпіадою»

Перш ніж почати підготовку до олімпіади, варто обладнати місце для занять: забрати зайві речі, зручно розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п. Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Не треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори, досить якоїсь картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і самому, використовуючи, наприклад, техніку колажу.
Приступаючи до підготовки до олімпіади, корисно складати план.
Для початку добре визначити, хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально завантажити ранкові або, напроти, вечірні години.
Складаючи план на кожен день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Не взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме розділи якого предмета.
Звичайно, добре починати – поки не втомився, поки свіжа голова – з самого важкого, з того розділу, що гірший за все. Але буває і так, що знайомитися не хочеться, у голову нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку корисно почати, навпроти, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.
Обов’язково варто чергувати роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку.
Готуючись до олімпіади, не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять весь підручник. Корисно повторювати матеріал з питань. Прочитавши питання, спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте з цього питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, - це опорні пункті відповіді.
Наприкінці кожного дня підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.

Навіщо дітям потрібні шкільні психологи?

Майже у кожній школі є психолог. Але деякі учні про це навіть і не знають. А більшість тих, хто знають, все одно до них не ходять, навіть якщо і мають певні проблеми. То навіщо ж тоді все-таки потрібні шкільні психологи?
В деяких школах ставлення дітей до психологів дуже дивне. Особливо це стосується молодших класів. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити психом. Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи, тому і видумують різноманітні міфи.

В яких випадках треба, не боячись, йти просити допомоги у психолога?

Не переживай, якщо відчуваєш, що починаєш заплутуватись у ситуації. Лише людина, яка об’єктивно зможе оцінити твоє становище, допоможе тобі розібратися. Не потрібно виношувати проблему в собі, це ні до чого хорошого зазвичай не призводить. Це лише може спричинити душевну травму та виникнення комплексів.


Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

Перед початком уроку:
• Готуйтеся!
• Ретельно вивчайте матеріал.
• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
• Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
• Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.
Під час уроку:
• Уважно прочитайте завдання.
• Розподіліть час на виконання завдання.
• Сядьте зручно.
• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.


Тренуємо пам'ять

Чи траплялося вам забувати про щось важливе? Або ви довго не могли згадати номер свого телефону? Чи, можливо вам доводилося розклеювати по оселі записочки з переліком справ, які потрібно обов'язково зробити? Скористуйтеся нашими порадами щодо тренування пам'яті. В історії людства завжди були люди, які мали феноменальну пам'ять. Наприклад, Олександр Македонський пам'ятав імена всіх своїх воїнів, а Вінстон Черчілль знав напам'ять майже всього Шекспіра. Вольфгангу Амадею Моцарту достатньо було почути музичний твір лише один раз, щоб не лише виконати, але й відтворити його на папері, а Білл Гейтс пам'ятає сотні кодів, створеної ним операційної системи.

Проблема пам'яті привертала увагу людей в усі часи. Адже завдяки цій якості людина накопичує свій досвід, одержує знання, уміння та навички. За статистикою, людина використовує не більше ніж 10% можливостей своєї пам'яті. Тож 90% "марнуються", тому що ми не вміємо користуватися природними процесами запам'ятовування. Ми зупинимо на трьох основних законах запам'ятовування – враження, повторювання та асоціація.

Найтриваліше враження – зорове. Тому перша порада – усе, що хочете запам'ятати, уявляйте! Користуйтеся ілюстраціями, змальовуйте самі. Ця порада стосується будь-якої діяльності. Якщо у вас проблеми з вивченням історії – уявляйте себе учасником подій та історичних сцен.

Наступний закон запам'ятовування – повторювання. Тисячі студентів-мусульман знають напам'ять Коран саме за допомогою повторювання. Недарма кажуть, що повторення – мати навчання. Фахівці радять робити перерви між повторенням матеріалу. Не повторювати поезію або якийсь матеріал більше чотирьох разів поспіль, краще зробити це через одну-дві години. Тоді буде зрозуміло, що залишилося у пам'яті, а що потрібно ще раз проглянути.

Нарешті, третій закон – асоціація. Зміст пам'яті полягає у встановленні зв'язків між предметами і явищами. Ці зв'язки називають асоціативними або асоціаціями. Єдиний спосіб запам'ятати певний факт – пов'язати його з іншим. Наприклад, сьогодні вам треба забрати з майстерні взуття, зайти в крамницю, підстригтися і віднести поточити ножиці. Якщо ви вранці намалюєте собі уявно картинку, як перукар робить вам модельну стрижку, будьте впевнені - жодну з цих вправ ви не забудете виконати.

Практичних рекомендації як поліпшити пам'ять.

1. Виберіть сприятливий час. Пам'ять людей у літньому віці найкраще працює зранку, тоді як молоді люди легше запам'ятовують інформацію в середині дня.

2. Записуйте. Як йдеться у давній китайській мудрості: «Навіть найтьмяніше чорнило збереже думки набагато довше, ніж найкраща пам'ять». Ведіть щоденник, де зазначте важливі для вас моменти.

3. Стимулюйте свою пам'ять. Недавні дослідження засвідчили, що кофеїну, який міститься в чашці кави, досить, аби допомогти вам сконцентруватися.

4. Виберіть інтелектуальну професію. Польські вчені довели, що люди, чий кар'єрний зріст залежить від їхніх розумових здібностей, намагаються використовувати свою пам'ять і інтелект по максимуму, тим самим розвиваючи їх.

5. Спілкуйтеся з людьми, які розумніші за вас. Це підсвідомо стимулюватиме до розвитку пам'яті й інтелектуальних здібностей загалом.

6. Учіться у Леонардо да Вінчі. У книзі Майкла Гелба «Як думати так само, як Леонардо да Вінчі" запропоновано різні стратегії з поліпшення пам'яті. Наприклад, автор пропонує навчатися писати чи малювати іншою рукою.

7. Слухайте Моцарта. Психологам вдалося довести, що «ефект Моцарта» справді діє. Він полягає в тому, що під час прослуховування музики Моцарта, мозок людини починає вибудовувати складніші зв'язки між частинами інформації, які містяться в ньому. Як наслідок потрібно набагато менше часу на те, аби щось згадати.

8. Тренуйте тіло, щоб тренувати розум. Дослідження показали, що під час виконання фізичних вправ у крові підвищується вміст кисню і прискорюється обмін речовин. Кров циркулює по всьому організму, живлячи і мозок. Отож після занять фізкультурою мозкова активність значно зростає.

Використовуйте наші поради у своєму повсякденному житті, і ви ніколи не забудете про важливі для вас речі. Успіхів вам!

Кiлькiсть переглядiв: 830

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.