Виступ до педагогічної ради

31.08.2022р. №1

Про підсумки роботи закладу за минулий 2021/2022 навчальний рік

У минулому 2021/2022 навчальному році заклад організовував свою діяльність відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти» від 24 березня 2022 року № 2157-ІХ, Указів Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», наказів, розпоряджень, рекомендацій Міністерства освіти та науки України, управління освіти та гуманітарної політики, Статуту, Освітньої програми закладу, розробляв та впроваджував положення, принципи, порядки, критерії діяльності, реалізовував заходи щодо вдосконалення роботи закладу.

Освітнє середовище закладу є безпечним, комфортним, розвиваючим, вільним від будь-яких проявів насилля. У закладі, створено комфортні і безпечні умови навчання та праці. Територія закладу налічує 0,8 га та містить парк, сад, квітники, дитячий та спортивний майданчики для відпочинку та фізичного розвитку учнів. У освітньому закладі функціонує 13 навчальних кабінетів, їдальня, кімната медичної сестри, кабінет директора школи, методичний кабінет, учительська, комбінована майстерня. Навчальні кабінети оформлені згідно Положення про навчальний кабінет з частково сучасними технічним забезпеченням, оновленими меблями, стендами, дидактичними, роздатковими матеріалами, цифровими ресурсами. Два навчальні кабінети оснащені проекторами, усі кабінети та класні кімнати обладнані комп’ютерами, телевізорами, чотири з принтерами, ламінаторами. Класні кімнати для учнів початкових класів облаштовані відповідно до вимог НУШ. Вони містять осередки для різних видів роботи: навчання, читання, зберігання наочності та навчального приладдя, експозицій, робочі місця вчителів. Заклад підключений до мережі інтернет та Wi-Fi, робочі місця педагогічних працівників забезпечені доступом до мережі. Для висвітлення роботи школи створений сайт закладу та сторінка в соціальній мережі на яких батьки, громадськість ознайомлюються з шкільними новинами, діяльністю закладу, досягненнями вчителів та учнів.

Бібліотека закладу освіти використовується не лише для видачі підручників та зберігання літератури. Приміщення та облаштування бібліотеки використовуються для проведення бібліотечних занять, культурно-освітніх заходів, наявні тематичні бібліотечні виставки, що сприяють формуванню ключових компетентностей учнів. Шкільна бібліотека нараховує примірників художньо – методичної літератури, підручників, оснащена комп’ютером з підключенням до мережі інтернет, розвивається як бібліотечно-інформаційний центр.

Для здобувачів освіти та працівників закладу проводились інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки, безпеки життєдіяльності, навчання з правил поведінки в умовах воєнного стану, надзвичайних ситуацій, заходи щодо збереження життя та здоров’я.

Системно проводиться робота із запобігання та протидії булінгу, насиллю, дискримінації, реалізації питань дотримання принципів академічної доброчесності, адаптації учнів до освітнього процесу.

У закладі складені соціальний паспорт закладу та класів. В результаті громадського огляду виявлено: дітей-сиріт- 6; дітей з інвалідністю - 7; дітей з багатодітних сімей - 55; дітей з малозабезпечених сімей - 89; дітей учасників АТО - ; дітей на диспансерному обліку - 22; дітей постраждалих від ЧЕС-255 .

У закладі створено умови для харчування учнів, які сприяють формуванню культури здорового харчування. Шляхом опитування вивчається думка учасників освітнього процесу про рівень задоволеності умовами харчування. Постійно здійснює моніторинг санітарно-гігієнічного стану приміщень їдальні, тижневого меню та якості приготованої їжі, наявності сертифікатів якості та строків використання продуктів вивчає забезпеченість необхідним обладнанням. 100% учнів харчуються безкоштовно.

У закладі освіти розроблено систему оцінювання, що включає принципи, форми, методи, критерії, процедури та правила оцінювання. Оцінювання учнів 1-4 класів здійснювалось у процесі: формувального оцінювання, метою якого відстеження особистісного розвитку учнів й ходу опановування ними навчального досвіду як основи компетентності та побудову індивідуальної освітньої траєкторії особистості; підсумкового оцінювання, метою якого є співвіднесення навчальних досягнень учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Державним стандартом/освітньою програмою з усіх навчальних предметів. Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах виражено вербальною оцінкою, а об'єктивних результатів навчання учня/учениці у 1-2 класах - вербальною оцінкою, у 3-4 класах – рівневою оцінкою.

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів 5-11 класів було тематичне, семестрове та річне. Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування тощо) з усіх навчальних предметів, крім курсів за вибором.

У освітньому закладі створено всі умови для отримання знань учнями і здобуття якісної освіти. Протягом 2022/2023 року навчались 285 учнів, 16 класів. Початкову освіту здобували 113 учнів, базову середню - 134, профільну - 38 учнів. Середня наповнюваність класів - 22 учні. З них навчальний рік закінчили і мають: високий рівень досягнень 21 учнів (7 %); достатній рівень – 73 учні (25 %); середній рівень - 191 учень (67%); початковий рівень знань мають 0 учнів (0 %); учні 1-4 класів оцінені вербально та рівнево. Учні 4,9 та 11 класів були звільнені від складання ДПА. Дев’ятий клас закінчили 26 учнів, 11 клас –20 учнів. Усі діти до 18 років охоплені навчанням.

Відповідно до Освітньої програми, заклад працював за п’ятиденним робочим тижнем, з профільним предметом – українська мова і література. Освітній процес забезпечували педагогічних працівників: 35% вчителів мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 30% - «спеціаліст першої категорії», 30% – «спеціаліст другої категорії», 5% – «спеціаліст». Протягом року усі педагогічні працівники підвищили свій професійний рівень шляхом курсової перепідготовки при РОІППО за інституційною формою та забезпечують здобуття освіти учнями 5-11 класів ЗЗСО відповідно до нових методик згідно з концепцією НУШ, 16 сертифікатів отримали вчителі за навчання на освітніх платформах та участі у вебінарах «На урок», «Всеосвіта», «Ранок». Чергову атестацію пройшли 7 вчителів ( %).

Головні зусилля було зосереджено на створення інформаційно-освітнього середовище професійного розвитку вчителів різними засобами, зокрема Гул-сервісами, використанням хмарних технологій, освітніх платформ, соціальних мереж, залучення зовнішніх ресурсів та активізації внутрішніх для задоволення професійного інтересу вчителів, вдосконалення ними власної педагогічної практики, підтримка в реалізації вчителями власної програми професійного розвитку, надання допомоги педагогічним працівникам у освоєнні нових інструментів освітньої діяльності, створені творчої атмосфери, ефективному втілені інновацій.

Система методичної роботи охоплювала як колективні так і індивідуальні форми реалізації, як традиційні так і інноваційні. Педагогічний колектив закладу приймав активну участь у всіх формах методичної роботи. У рамках роботи над загальношкільною науково-методичною темою «Застосування компетентісного підходу у освітній діяльності з метою розвитку конкурентно-спроможної особистості учня» взяли участь у методичному інтенсиві «Компетентісний урок як інструмент НУШ», на якому вчителі аналізували компетентності, працювали з інтерактивними вправами, створювали та розв’язували компетентнісні завдання, долучалися до Гугл-опитування, працювали з освітніми онлайн платформами LearningApps, WordArt, Kahoot. Двоє вчителів взяли участь, з авторськими посібниками, у обласній виставці-конкурсі «Нова українська школа», один вчитель став лауреатом.

Із метою якісної організації освітнього процесу, працювали професійні спільноти вчителів закладу. На засіданнях обговорювалися накази, розпорядження, листи Міністерства освіти та науки України, рекомендації обласної, міської серпневої конференції, рекомендації щодо викладання навчальних предметів, впровадження Державного стандарту базової школи, підготовка і проведення предметних олімпіад, проведення моніторингів, вибір підручників, використання модельних програм тощо.

Для підвищення професійної майстерності вчителів працювала методична майстерка «Удосконалення освітнього процесу через сучасні освітні інструменти» на якій вчителі освоювали нові освітні сервіси. Для дотримання академічної доброчесності педагогічні працівники приймали участь в опитуванні «Дотримання академічної доброчесності», ознайомлювали учнів з основними принципами та можливими порушеннями академічної доброчесності, виготовляли, разом з дітьми, інфографіку, презентації, плакати, відеоматеріали з даного питання. Для ознайомлення з нормативними документами, Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, було проведено опитування «Професійний розвиток педагогів». Із метою удосконалення освітньої діяльності вчителі взяли участь Workshopі «Ефективні рішення Гугл для підвищення професійного рівня педагогів», для них організовано ділову гру «Творчий учитель – творчі учні», проведено онлайн-хакатон «Віртуальна дошка як просте середовище».

Вчителі школи активно працювали з обдарованими та здібними учнями. Результатом роботи є 12 призови місць у ІІ етапі предметних олімпіад, інтерактивних конкурсах, олімпіадах, спортивних змаганнях,

Протягом року комісією було вивчено якість та результативність викладання учнів з таких предметів: математика, історія, українська мова і література, музичне мистецтво, образотворче мистецтво. Протягом року педагоги презентували свій досвід роботи на освітніх платформах На урок, Методичний портал, Всеосвіта, вивчали і впроваджувати в роботу закладу КПД, педагогічні досягнення вчителів України, працювати над поширенням роздаткових, дидактичних матеріалів, цифрових ресурсів, усі учасники відзначені сертифікатами.

Із участю працівників дитячої установи забезпечувався принцип наступності та безперервності освіти між дошкільною установою та початковою ланкою навчання загальноосвітнього закладу. Для батьків та майбутніх першокласників проведено зустрічі, бесіди, анкетування.

У закладі ведеться робота щодо забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності. Протягом навчального року робочою групою проведено самооцінювання за напрямом «Система оцінювання здобувачів освіти». Вивчено якість та результативність викладання предметів: математика, історія, українська мова і література, музичне мистецтво, образотворче мистецтво. Проведено ряд моніторингів: ведення учнівських зошитів; якості, безпечності харчування та роботу шкільної їдальні; адаптації учнів; виконання навчальних планів і програм; відвідування закладу; ведення класних журналів; сформованості читацької компетентності; математичної компетентності. Проведено 12 педагогічних рад, 11 оперативок, 1 загальні збори колективу, звіт директора закладу.

Заклад забезпечує відкритість прозорість та інформаційність своєї роботи та бере участь у реалізації проєкту «STEM-освіта» та реорганізації закладу в заклад нового типу.

Кiлькiсть переглядiв: 44

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.